El shadow pop de Rojuu

Rojuu (6 de març 2022) – Fàbrica Fabra i Coats

Després de viure el festival Cara·B Extra de manera atípica, aquest any les expectatives eren molt més altes. El 28 de març de 2021 la Fabra i Coats tancava les portes amb incertesa sobre quan es tornarien a obrir per celebrar la pròxima edició. Amb molt de treball, la gent del Cara·B va fer possible una edició més per celebrar el festival i mostrar la cara B de l’escena musical amb propostes com Yung Beef, Califato ¾ o Girl Ultra, entre d’altres. 

Rojuu saltant al concert de la Fabra i Coats

L’encarregat de tancar el festival va ser el barceloní Roc Jou, conegut amb el sobrenom de Rojuu, que va actuar durant la vetllada del sis de març. Abans, però, va ser el moment de la cantant, compositora i productora murciana Maria Blaya. Amb el seu pop experimental i la seva veu dolça va aconseguir emocionar tot el públic durant els quaranta-cinc minuts de concert. El moment més especial va arribar amb el tema més popular: ‘De Mi Para Ti’ que va dedicar emocionada a la seva germana que estava sota l’escenari.

El que no us imagineu és que tot el públic encara no era a l’esdeveniment. Després d’una llarga espera i amb la sala plena, el públic va rebre amb molta expectació al barceloní Rojuu que sortia acompanyat d’una banda a l’escenari, fent un canvi en la seva proposta. No era el primer cop que Rojuu tocava a la Fabra i Coats dins del Festival·B. Justament fa un any ja ho va fer, però en un ambient totalment diferent, a causa de la pandèmia. Ni punt de comparació amb el show que va muntar el passat diumenge sis de març on la gent, aquest cop dreta, va poder deixar-se emportar per la seva música denominada per ell com: shadow pop.  

Rojuu va presentar el seu nou disc a Barcelona

Com no podia ser d’una altra manera, va començar amb el tema ‘Nezuko’, el primer tema del seu últim àlbum que tothom esperava escoltar, ja que era la primera vegada que el tocava en directe a Barcelona. Seguidament, van sonar la resta dels temes en el mateix ordre que l’àlbum; ‘Fantasía Placebo’, ‘¿Cuánto tiempo nos queda?’ i ‘Un paseo Más’. També van sonar temes més antics com ‘Triangulo amoroso’, ‘Amor acido’, ‘UMI’ i ‘Ikari’ on es notava l’evolució del cantant, a més de la desimboltura que mostrava amb el públic amb el qual es va mostrar molt proper. Si els fans ja s’havien deixat la veu en tots els temes anterior, durant l’última part del concert també es van deixar el cos. La part final va ser una explosió i és que es va guardar tots els temes més enèrgics pel final. Primer amb ‘NANA’ on va demanar al públic que fessin les conegudes “olles” i realitzar el ritual del pogo, com en un concert de The Offspring. Així va continuar el públic saltant amb ‘100XPRE a tu lado’ i el seu hit ‘BrooklynBloodpop’ on l’eufòria era al punt més àlgid. En aquest punt de la nit que l’emoció era tan elevada van sonar els últims temes: ‘Tofu Delivery’ i ‘Post Velada’. 

El públic va corejar les cançons de Rojuu al B•XTRA

En acabar d’interpretar l’últim tema el públic va sortir a correcuita, tan de pressa que ni va donar temps a fer cap ovació, suposem que és degut al fet que una gran part del públic eren menors i l’endemà havien d’anar a l’Institut. Així que si no va rebre cap ovació, no va ser perquè no la mereixés. És difícil de creure que tot aquest show tan consolidat  i personal l’ha fet una persona de divuit anys mostrant tanta confiança, entrega i connexió amb el que està fent. A més de ser capaç d’adaptar la seva proposta a una banda en directe i mostrar a través de les seves composicions, les narratives del seu món interior.

Text: Esther Bonjorn / Fotos: Eric Altimis