Els Festivals i cicles musicals sempre tenen activat el radar en la cerca de nous grups i artistes, però sempre va bé que iniciatives públiques vetllin per la protecció de la creació i el potencial musical. Una d’aquestes iniciatives és Girando Por Salas que després de 10 edicions i haver donat escenari a 378 bandes, com ara, Lágrimas de Sangre, The Sey Sisters, Núria Graham, Cala Vento, Eva Fernández, o Los Hermanos Cubero, va llançar la Convocatòria Extraordinària GPS11, que va tenir lloc des del 26 d’octubre fins al 2 de novembre.
Avui ja estan disponibles les bandes que poden ser seleccionables entre les quals hi ha una alta representació catala. Entre ells i elles hi ha projectes com 31 FAM, Marialluïsa, Alavedra, Aiala o Cabiria. El dia 8 de novembre ja estaran disponibles els 50 artistes o grups seleccionats que participaran enguany de l’iniciativa.

GPS és una iniciativa de l’Instituto Nacional de les Artes Escénicas y de la Música (INAEM) sent entitat col·laboradora la Federación Coordinadora del Circuito de Músicas Populars (FCMP). Donada l’excepcional situació de 2020/2021 generada per la pandèmia de la COVID-19 no s’ha pogut desenvolupar una convocatòria ordinària del circuit GPS en estar fins avui tancades la majoria de les sales i estar establertes restriccions a l’activitat fins a primers d’octubre del 2021. Com a condicions extraordinàries i excepcionals per a la present convocatòria, se seleccionaran 50 artistes (bandes i/o solistes) de totes aquelles sol·licituds rebudes que compleixin els requisits. S’ofereix a les bandes i solistes seleccionats, com ja es fes per al tancament de l’edició GPS10, l’opció de l’enregistrament d’un vídeo en directe a una sala aprovada en aquesta edició, amb la possibilitat, si les circumstàncies ho permeten, de que aquest enregistrament es realitzi durant un concert amb públic.
