LES SÈRIES QUE ENS HAN SALVAT EL CONFINAMENT

El passat 12 de març un virus desconegut ens va obligar a tancar-nos a casa. Hem sobreviscut els últims tres mesos gràcies a aprendre a cuinar pa, les classes per Youtube de body combat, els concerts per Instagram, la cervesa i les sèries de televisió. Aquests són els títols que han salvat el confinament al nostre expert catòdic Jan Romaní. Si no les heu vistes, encara sou a temps, l’estat d’alarma s’ha allargat fins al 21 de juny!

The Last Dance (Netflix)
És curiós que una de les sèries més vistes i comentades durant el confinament no sigui ben bé una sèrie, sinó més aviat un documental dividit en capítols. Però és que a més, com a documental, molts crítics asseguren que tampoc és del tot fidel a la realitat. I sí, és cert, The Last Dance enalteix la figura de Michael Jordan molt per sobre de la resta de jugadors dels Chicago Bulls amb qui va guanyar sis anells entre 1991 i 1998, però també ho és que enganxa des del primer minut gràcies a una estructura molt treballada, que mostra amb detall les fascinants interioritats d’un vestuari d’NBA ple de grans estrelles i que ens endinsa en la personalitat d’un dels millors jugadors de la història del bàsquet.

La casa de papel (Netflix)
La quarta temporada de la sèrie d’Álex Pina ha tingut un impacte molt més breu perquè, a diferència de The Last Dance, va estrenar tots els capítols en un mateix dia. Però això no vol dir que no fos un èxit, perquè el nombre d’espectadors també va ser altíssim i durant aquella setmana no es parlava d’altra cosa. Per aconseguir-ho, La casa de papel va seguir utilitzant la fórmula que ha mantingut a l’audiència enganxada tot aquest temps, allargant l’atracament i els flashbacks en una evident voluntat d’allargar la sèrie per esprémer el seu èxit, la qual cosa gairebé sempre arriba en detriment de la qualitat.

The Mandalorian (Disney+)
El que sí que ha estat un corrent d’aire fresc ha estat l’arribada de la nova plataforma Disney+ amb una sèrie que busca entretenir i ho aconsegueix. Acostumats ja a la divisió entre els fans de Star Wars que ha provocat la darrera trilogia de pel·lícules de la saga, The Mandalorian ha assolit una fita que semblava impossible: la unanimitat favorable dels espectadors. Amb una història senzilla d’un caça-recompenses acompanyat de l’adorable (i per això viral) Baby Yoda, Jon Favreau ha creat una espècie de western que recull els millors elements de Star Wars per explicar una història totalment nova.

Unorthodox (Netflix)
I era d’esperar que una sèrie de Star Wars o una nova temporada de La Casa de Papel tinguessin èxit, però molt més sorprenent és el cas d’una minisèrie que mostra una realitat tan concreta com el judaisme ultraortodox. A banda de tenir només quatre capítols, hi ha dos al·licients clars que han portat a un gran nombre d’espectadors a donar-li una oportunitat a aquesta minisèrie de Netflix. D’una banda, descobrir com viuen aquestes comunitats jueves patriarcals tan tancades gràcies a un gran treball de documentació. De l’altra, seguir la història d’alliberament de la protagonista a través d’una magnífica interpretació de Shira Haas.

Upload (Amazon Prime)
Pel que fa a la comèdia, una de les idees més originals d’aquests mesos ha arribat de la mà del creador de The Office (US) i Parks and Recreation, Greg Daniels. La nova sèrie d’Amazon Prime ens situa en un any 2033 on, en lloc de morir, podem pujar la nostra consciència a una nova realitat creada digitalment. El protagonista de la sèrie viu aquesta experiència abans d’hora per culpa d’un misteriós accident i, un cop al més enllà virtual, comença a desenvolupar una relació amb una de les assistents tècniques que encara és viva a la Terra. Així, Upload no només funciona pel seu gran sentit de l’humor, sinó també pel misteri i el romanticisme.

After Life (Netflix)
Però la “comèdia que no és només comèdia” per excel·lència d’aquest confinament és la sèrie de Ricky Gervais. Amb l’estrena de la segona temporada a l’altura del nivell de la primera, són molts els que han descobert aquesta obra on l’humorista britànic mostra la seva vessant més emocional. Interpretant un protagonista incapaç de superar la mort de la seva dona, Gervais ens mostra com el seu sarcasme i mala llet habituals poden ser utilitzats com una protecció davant el dolor i la depressió. A través de temes profunds i vincles entre entranyables personatges, After Life aconsegueix regirar-ho tot dins de l’espectador.

La línea invisible (Movistar+)
En l’àmbit espanyol, el fenomen de la temporada ha estat la sèrie de Movistar+ que explica com ETA es va convertir en una organització terrorista. A banda de ser un tema que interessa i toca d’aprop a molts espanyols, La línea invisible el tracta amb tot el respecte explicant el perquè de tot plegat sense voler posar massa artificis per enganxar l’espectador. Els personatges estan ben construïts i perfectament interpretats per actors com Àlex Monner, Anna Castillo o Toni de la Torre, la qual cosa ajuda a fer arribar les emocions sense afegir més dramatisme del compte en un tema tan delicat.

Homeland (20th Century Fox)
La vuitena i última sèrie a destacar d’aquest confinament és la que ha emès la seva vuitena i última temporada. S’han acabat les aventures i peripècies dels agents de la CIA Carrie Mathison i Saul Berenson i ho han fet a un nivell molt alt i amb un toc de nostàlgia, evidenciant que, tant protagonistes com creadors, sabien que era l’últim cas a resoldre. Homeland deixa així un llegat únic de com mostrar la complexitat i els detalls de la política exterior nord-americana a través d’uns guions meticulosament creats i uns personatges que, a partir d’ara, seran considerats memorables.

Text: Jan Romaní
Foto: Arxiu Netflix

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *