Les crítiques de la setmana (II)

Suau (Autoeditat) – Red Pèrill

Canta Red Pèrill que qualsevol nit pot sortir el flow. És probable, però la cosa es complica ara que el músic igualadí amenaça amb deixar la música, si més no com a intèrpret: diu que potser es decideix per produir a d’altres artistes. Evidentment, és lliure de fer el que vugui, però seria una llàstima perdre a un creador que, com torna a demostrar en aquest Suau, EP de tres temes que ressonen a R&B ultra atractiu, funk infecciós, hip hop lasciu, urbana nostrada…, és un vers lliure dins la nostra cosmologia sònica. Marxa però torna! / Oriol Rodríguez

 

Identities (Fresh Sound) – Martín Díaz

Amb la complicitat de la discogràfica Fresh Sound, el saxofonista Martín Díaz ha publicat el seu primer treball, Identities, debut reconegut, atenció, amb un Downbeat, els prestigiosos premis atorgats per l’homònima revista americana. Un disc enregistrat al Conservatori d’Amsterdam, nexe d’unió del músic barcelonès amb la resta de la seva banda, i la participació especial de Martí Mitjavila al clarinet. Quarant-dos minuts de música d’alta volada per descobrir-nos una de les grans promeses del nostre jazz. / Joel Codina

Maria del Mar Bonet amb Borja Penalba (Discmedi) – Maria del Mar Bonet

9, 10, 11 i 12 de setembre de 2020. Teatre Micalet, València. Maria del Mar Bonet i Borja Penalba. Durant aquestes dates i en aquest mític escenari, la cantautora de Palma i el guitarrista valencià han volgut enregistrar el seu últim disc, en directe i repassant la llarga carrera de Bonet. 13 temes cantats per Maria del Mar Bonet, cantats a dues veus i també només per Penalba, com el cas de “Jo d’aquesta cançó en dic Ripoll”, un poema de Pere Quart que l’autor li va regalar a Bonet, inèdit fins ara. / Àlex Carmona

 

Changes (Fresh Sound) – Santi de la Rubia

Changes és el darrer treball del saxo valencià Santi de la Rubia. Enregistrat al Jazzcampus de Basilea, Suïssa, a inicis del mes de juliol ha estat publicat sota el paraigua del segell Fresh Sound. De la Rubia explota el seu so rodejat en aquesta ocasió de la mà de Vinícius Gomes a la guitarra, Doug Weiss al baix i Jorge Rossy a la bateria. Un treball de nou peces i quaranta-sis minuts, on destaca la creació “Black Forest”, tema que és tota una declaració d’intencions que dona sentit global el treball. / Joel Codina

 

Suenyos Garau (Bubota Records) –  Suenyos Garau

Una versió de Chris Cohen, una cançó inspirada en l’”All I Have to Do Is Dream” dels Everly Brothers, una autoversió de “Tira-Tira” o un interludi d’un minut de pasdoble que sembla gravat des del lavabo del teatre on s’està interpretant. Aquest compendi i altres deliris formen el disc homònim de Suenyos Garau (alter ego d’Àngel Garau, bateria de Da Souza). Ho diu ell mateix en les instruccions de com escoltar el disc: “després de dinar, ben entabanat i enlluernat pel sol i amb el xubec conquerint cada racó del teu cos”. Cafè per els molt cafeters. / Marc Ferrer

 

Mateuma (Satelite K) – Teuma Thug

La PAWN GANG és tota una institució, per erigir-se en els pioners del trap en català. Però el títol pesa i Teuma Thug és potser l’integrant amb més forma del grup. Aquesta mixtape de 13 minuts té la ràbia, l’imaginari lèxic i la sonoritat bruta que caracteritza al grup barceloní, però amb una evolució clara. Destaca en aquest progrés la voluntat de crear línies més melòdiques, l’ús de l’anglès com a recurs artístic o les sinergies amb altres sonoritats de l’escena, com ara, a “Slime” amb la col·laboració de CuteMobb Collective. / Marc Ferrer

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *